• Gratis fragt ved køb over 499 kr
  • Stort udvalg af kendte mærker
  • Levering 1-2 dage
Menu
  • Gratis fragt ved køb over 499 kr
  • Stort udvalg af kendte mærker
  • Levering 1-2 dage
Menu
Menu
Menu

Best in test!
Detaljer

Selve beskyttelsesmekanismen i Back on Track EQ3 baserer sig på to lag; et ydre lag samt et beskyttende lavfriktions-lag. Systemet gør at den yderste skal i hjelmen, glider af på det beskyttende lavfriktions-lag. På den måde absorberes en del af den energi, der ellers kan forårsage skader på hjernen.

Hvis MIPS Active Safety er blevet aktiveret af slaget, bør du købe en ny hjelm. Back on Track EQ3 er konstrueret med henblik på at absorbere en del af energien i slaget på den måde, at en del af skallen og/eller det stødabsorberende polstringsmateriale, delvis ødelægges. Det sker, at man ikke umiddelbart kan se om hjelmen er ødelagt, så derfor er det tilrådeligt, at hjelme der har været udsat for et kraftigt slag kasseres og udskiftes med en ny.

Evnen til at yde beskyttelse afhænger desuden af omstændighederne omkring ulykken. Desværre kan selv en sikker hjelm ikke altid forhindre dødsfald og invaliditet.

Brug af hjelmen: Der er mange andre situationer, hvor risikoen for skader på hovedet kan mindskes. Husk også at bruge Back on Track EQ3, når du longerer, løsspringer, læsser hesten, tilrider unghestene eller bare trækker med hesten.

Testet og godkendt: Back on Track EQ3 er naturligvis godkendt efter samme standarder som andre ridehjelme. Under disse tests udsættes hjelmene for direkte slag. Back on Track EQ3® er desuden testet efter en metode, som bygger på, hvordan de fleste fald fra hesteryg sker – man falder af og får et “skråt” slag. Disse skrå slag simuleres i et specialdesignet apparatur.

CE VG1 101.040 2014-12 godkendt.

Udviklet i samarbejde med Kunglige Tekniske Högskolan og Karolinska Institutet, Stockholm.

Design, der reducerer skader på hjernen: Uheldsstatistikker viser, at de fleste uheld sker ved skrå slag mod hovedet, der resulterer i en rotationsbevægelse mellem hovedet og hjernen.
Hjernen er mere følsom mod skrå slag end direkte slag. Ridehjelme testes ifølge reglerne ved at lade dem falde lodret ned på en overflade, hvilket resulterer i en radial kraftoverførsel til hovedet. Derfor har moderne hjelme gode beskyttelsesmekanismer mod lodrette slag, mens beskyttelsen ikke er optimeret til skrå slag.
MIPS AB har derfor udviklet MIPS-teknologien, der giver en markant bedre beskyttelse ved skrå slag.

Lavfriktionslaget har samme funktion som rygmarvsvæsken hos mennesker. Den nye MIPS-teknologi imiterer en af hjernens egne sikkerhedsmekanismer. Hvis hovedet udsættes for et skråt slag, glider hjernen langs en membran på indersiden af kraniet, hvilket reducerer kraftoverførslen til hjernen. Med MIPS-teknologien er denne beskyttelsesmekanisme nu indbygget i ridehjelmen. I en hjelm med MIPS-teknologi er skallen og foret/inderskallen adskilt af et lavfriktionslag. Hvis en hjelm med MIPS-teknologi udsættes for et skråt slag, giver lavfriktionslaget skallen mulighed for at rotere en lille smule i forhold til inderskallen. Eksperimenterende test har påvist en reduktion i kraftoverførslen til hjernen på 40%!St

Back on track Lynz Mat ridehjelm

Back on Track har lavet en ny ridehjelm, EQ3 , den kaldes “Lynx” .

Stadig med MIPS funktionen.

 

Denne nye ridehjelm er lavet i kunstlæder, mærket CE VG1 101.040 2014-12

Der er masser af udluftning i denne hjelm, en skruefunktion i nakken så den kan reguleres.

Inderforet er med Coolmax, lige til at tage ud og vaske.

Den er meget behagelige at have på, god pasform.

 

Den vejer ca 730 gr.

 

Størrelser:

Small: str. 50-53

Medium: str. 54-58

Large: str. 59-61

1.498,00 DKK

Ryd
Varenummer 0000000978 Kategorier , Mærker ,
Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.